23 Δεκ 2009

Αγορά Ιδεών: Θεματικοί Άξονες Διαλόγου

Στο πλαίσιο της Αγοράς Ιδεών (Κυριακή 10/1/2010) μοιρασμένοι σε ομάδες διαλόγου θα ανταλλάξουμε απόψεις και θα τις παρουσιάσουμε στη Ολομέλεια. Η κάθε Ομάδα Διαλόγου θα κινηθεί σε έναν από τους παρακάτω θεματικούς άξονες:


1. Η συνεργασία των τεχνών: Θεωρία και Πράξη (Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση)

Συντονιστές: Χρύσα Τερεζάκη & Βασίλειος Λάγιος

Ολιστική τέχνη: για έναν προσδιορισμό του όρου. Ποια η ανάγκη του διαλόγου των τεχνών μεταξύ τους; Παραδείγματα πολλαπλών σχέσεων ανάμεσα στις τέχνες. Καλές πρακτικές και προτάσεις.

ΑΙΘΟΥΣΑ 002


2. Η συνεργασία των τεχνών: Θεωρία και Πράξη (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)

Συντονιστές: Στέλιος Βιρβιδάκης

Ολιστική τέχνη: για έναν προσδιορισμό του όρου. Ποια η ανάγκη του διαλόγου των τεχνών μεταξύ τους; Παραδείγματα πολλαπλών σχέσεων ανάμεσα στις τέχνες. Καλές πρακτικές και προτάσεις.

ΑΙΘΟΥΣΑ 003


3. Η συνομιλία των τεχνών σε διαφορετικούς τύπους σχολείων. Συγκρίσεις.

Συντονίστρια: Ειρήνη Μωσαΐδου

Στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, στα Γυμνάσια, τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Στα Διαπολιτισμικά. Στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

ΑΙΘΟΥΣΑ 020 A


4. Διδάσκοντας τις Δημιουργικές Τέχνες στα Σχολεία ως Στοχαστικοί Επαγγελματίες

Συντονιστές: Malcolm Ross & Χάρη Αλεξάκη

Οι συμμετέχοντες θα μοιραστούν τις ιδέες και την πείρα τους γύρω από το χτίσιμο αυτόνομων δημιουργικών εμπειριών με τα παιδιά στις τέχνες, το στήσιμο του δημιουργικού πλαισίου, τη σπορά της δημιουργικής παρόρμησης, το κουμαντάρισμα της δημιουργικής διεργασίας, κ.α.

ΑΙΘΟΥΣΑ 010


5. Ανασταλτικοί παράγοντες στο διάλογο των τεχνών

Συντονιστές: Χαράλαμπος Δαραδήμος & Σωτηρία Λαζάρου

Αντικειμενικοί και υποκειμενικοί. Είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε μια ολιστική προσέγγιση των τεχνών; Προτάσεις αντιμετώπισης των αδιεξόδων. Προϋποθέσεις εμπλοκής των εκπαιδευτικών.

ΑΙΘΟΥΣΑ 020 B


6. Η καθημερινή παρουσία της τέχνης στο σχολείο

Συντονιστής: Γιώργος Αποστολίδης

Τέχνες και καθημερινή σχολική ζωή. Συνεργατικές δραστηριότητες. Αξιοποίηση όλων των δυνάμεων της σχολικής και όχι μόνον κοινότητας. Το σχολείο ως εργαστήρι ελεύθερης δημιουργίας.

ΑΙΘΟΥΣΑ 404


7. Οι τέχνες και τα άλλα γνωστικά αντικείμενα

Συντονίστρια: Κική Δεμερτζή

Αξιοποιώντας τις τέχνες ως εργαλείο στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Αξιοποιώντας τα γνωστικά αντικείμενα για να διδάξω τέχνες. Θεωρία και εφαρμογές. Συνδιδασκαλία.

ΑΙΘΟΥΣΑ 405


8. Οι τέχνες ως μέσο παιδείας

Συντονίστρια: Άβρα Αυδή

Οι τέχνες για την ανάπτυξη: κριτικής και δημιουργικής σκέψης, συναισθηματικής νοημοσύνης, πολιτικής συνειδητότητας, αισθητικής καλλιέργειας, περιβαλλοντικής συνείδησης, διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης

ΑΙΘΟΥΣΑ 407


9. Πολιτιστικά Προγράμματα

Συντονιστής: Νίκος Γκόβας

Προοπτικές του θεσμού. Καλές πρακτικές. Η καινοτομία. Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων. Καλλιτεχνικοί αγώνες ή φεστιβάλ έκφρασης; Πολιτιστικά Θεματικά Δίκτυα.

ΑΙΘΟΥΣΑ 408


10. Οι τέχνες στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο

Συντονίστρια: Καλλιόπη Κύρδη

Παραδείγματα συνδυασμού τεχνών προς μια διαπολιτισμική κατεύθυνση. Συνεργατικές δραστηριότητες. Τι εννοούμε ως διαπολιτισμικότητα./ετερότητα. Οι τέχνες εργαλεία για ολιστική ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού.

ΘΕΑΤΡΟ


11. Ειδική αγωγή. Τέχνες και θεραπεία.

Συντονίστρια: Μαρία Ευπατρίδου

Η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σχέσης μέσω των τεχνών. Η κοινωνικοποίηση. Μεθοδολογικά-διδακτικά ζητήματα. Συνεργατικές δραστηριότητες. Τέχνη και παραβατικότητα

ΑΙΘΟΥΣΑ 409


12. Σχολείο ανοιχτό στον πολιτισμό:

Συντονιστές: Μένης Θεοδωρίδης & Νικόλαος Παΐζης

Οι φορείς πολιτισμού στα σχολεία και το αντίστροφο. Εκπαιδευτικά προγράμματα και επισκέψεις. Πλαίσιο συνεργασίας

ΘΕΑΤΡΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου