Α΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Όταν οι τέχνες συνομιλούν στο σχολείο…»
Με τις εισηγήσεις διακεκριμένων πανεπιστημιακών δασκάλων, εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών αναπτύχθηκαν διεξοδικά οι δύο θεματικοί άξονες, που αφορούσαν αφ’ ενός στις πολλαπλές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των τεχνών στο σχολείο, αφετέρου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των τεχνών στη διδακτική ποικίλων γνωστικών αντικειμένων.
Τη δεύτερη ημέρα του Συμποσίου υλοποιήθηκαν 35 συνολικά βιωματικά εργαστήρια, καλύπτοντας τους δύο θεματικούς άξονες και παρουσιάστηκαν εντυπωσιακά δείγματα της εργασίας τους στην Ολομέλεια.
Την τρίτη ημέρα (Κυριακή) στο πλαίσιο της Αγοράς Ιδεών συγκροτήθηκαν Ομάδες Διαλόγου βάσει θεματικών αξόνων, οπότε και δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να συμβάλουν με τις θέσεις και προτάσεις τους στην προοπτική για μιαν άλλη εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα καλλιτεχνικά δρώμενα και οι τέχνες, όπως η «Οδός Ονείρων» του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίνωα Αργυράκη, η αέναη παρουσία ονειρικών μορφών ανάμεσά μας, τα πολύτεχνα δρώμενα, οι θεατρικές παραστάσεις και τα εικαστικά εργαστήρια από εκπαιδευτικούς και μαθητές από όλη την Ελλάδα, διέτρεξαν το Συμπόσιό μας από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή.
Στο πλαίσιο της συλλογικής ποιητικής και καλλιτεχνικής συνομιλίας όλοι καθημερινά αφήναμε το εικαστικό μας αποτύπωμα δημιουργώντας ένα ενιαίο εικαστικό έργο, το οποίο στο τέλος του Συμποσίου και μέσα σε ένα πανηγυρικό τελετουργικό τεμαχίσαμε παίρνοντας μαζί ένα κομμάτι του όλου ως αναμνηστικό αυτής της εμπειρίας και εικαστικού συμβόλου του ονείρου μας.
Όλα αυτά που ζήσαμε με την αθρόα και ενεργό παρουσία των 500 περίπου συμμετεχόντων, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, (από τον χώρο της εκπαίδευσης, των τεχνών και σχετικών φορέων) στο συμπόσιο, αποτελούν παρακαταθήκη και ελπίδα για το διαπολιτισμικό, ανοικτό στην κοινωνία σχολείο του μέλλοντος που ονειρευόμαστε. Το σχολείο στο οποίο η παρουσία των τεχνών, της εκπαίδευσης της συναισθηματικής νοημοσύνης-δημιουργικότητας, θα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού-ανθρώπου, για την οποία τόσοι δάσκαλοι πασχίζουμε.
Ιδιαίτερα σημαντική στάθηκε για μας η παρουσία του προσκεκλημένου καθηγητή Malcolm Ross, πρωτοπόρου πανεπιστημιακού δάσκαλου από το Ενωμένο Βασίλειο, που από τη δεκαετία του ’60 υποστηρίζει το όραμα γι αυτό το σχολείο. Όλο το τριήμερο, συμμετείχε σ’ όλες τις φάσεις του συμποσίου, εσαεί ενεργός και μαχόμενος.
Το πλούσιο φωτογραφικό και εικαστικό υλικό, οι εισηγήσεις, υλικό των εργαστηρίων, καθώς και οι προτάσεις και τα συμπεράσματα θα αναρτηθούν, με σκοπό τη συνέχιση του διαλόγου, βαθμιαία στο ιστολόγιο της ΠΕΕΠΟΘΕ (http://peepothe.blogspot.com/).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου